Sprawozdanie ze szkolnego konkursu czytania ze zrozumieniem ,,Czytam i rozumiem” dla dzieci z doświadczeniem migracji dla klas 1-3

16 maja 2025 roku w naszej szkole odbył się już po raz trzeci konkurs sprawdzający umiejętność czytania ze zrozumieniem ,,Czytam i rozumiem” dla uczniów klas 1-3 z doświadczeniem migracji. Czytanie ze zrozumieniem jest jednym z elementów składowych kompetencji edukacyjnych uczniów w różnym wieku, poczynając od klas początkowych szkoły podstawowej. Bez twórczego czytania trudno jest żyć we współczesnym świecie, gdyż większość informacji dociera do nas właśnie w formie pisanej. W konkursie wzięło udział 25 dzieci. Głównym jego celem było rozwijanie i utrwalanie nawyków czytelniczych oraz upowszechnianie kultury języka polskiego wśród uczniów. Uczestnicy bardzo dobrze poradzili się z tekstami.

Gratulujemy doskonałych wyników. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwali nauczyciele: Jolanta Mucha, Gabriela Ślubowska.

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również konkurs będzie się cieszył tak dużą frekwencją i zainteresowaniem.

Poniżej wyniki:

lp

Imię i nazwisko

Klasa

Miejsce

1

ANASTASIYA LYSENKO

1 D

 I

2

MARHARYTA SHTAFIRNA

1 E

 II

3

TYMOFII SALATA

1 D

 II

4

VERA YEMIALYANCHYK

1 F

 III

5

YAROSLAV  OLEINICHENKO

1 A

 III

6

PAVLO SOFRONOV

1 E

III

7

ANASTASIIA KUZMINA

2 C

 I

8

ARIANA MAHDA

2 F

 I

9

ARTEM BELIMENKO

2 E

II

10

DARYA LAPTSINSKAYA

2 F

 II

11

SIAMION PASHKEVICH

2 F

II

12

STSIAPAN PASHKEVICH

2 F

III

13

YURII HOLOVKO

3 F

 I

14

DANIIL  ARSKYI

3 A

I

15

ERYK MOTYL

3 B

I

16

ALINA ZHOSAN

3 B

II

17

SOFIIA AMBROZHEVICH

3 B

II

18

ZLATA KISLOVA

3 A

II

19

BOHDANA SHEVCHENKO

3 A

III

20

LIKA RUDENKO

3 C

III

21

MIKOŁAJ BELIMENKO

3 C

III

22

STANISŁAW POTOMA

3 C

WYRÓŻNIENIE

23

PLATON ASTAPOV

3 C

WYRÓŻNIENIE

24

ROMAN YEVTUSHENKO

3 C

UDZIAŁ

25

DASZA PAZANENKO

3 C

UDZIAŁ

 

 

Zadania konkursowe polegały na przeczytaniu tekstów o poziomie zaawansowanym, a następnie wykonaniu zadań sprawdzających zrozumienie tekstu oraz trudnego słownictwa na podstawie przedstawionego kontekstu. Jednocześnie zadania konkursowe testowały ogólną znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. W konkursie można było uzyskać maksymalnie 45 punktów.