Sprawozdanie ze szkolnego konkursu czytania ze zrozumieniem ,,Czytam i rozumiem” dla dzieci z doświadczeniem migracji dla klas 1-3
16 maja 2025 roku w naszej szkole odbył się już po raz trzeci konkurs sprawdzający umiejętność czytania ze zrozumieniem ,,Czytam i rozumiem” dla uczniów klas 1-3 z doświadczeniem migracji. Czytanie ze zrozumieniem jest jednym z elementów składowych kompetencji edukacyjnych uczniów w różnym wieku, poczynając od klas początkowych szkoły podstawowej. Bez twórczego czytania trudno jest żyć we współczesnym świecie, gdyż większość informacji dociera do nas właśnie w formie pisanej. W konkursie wzięło udział 25 dzieci. Głównym jego celem było rozwijanie i utrwalanie nawyków czytelniczych oraz upowszechnianie kultury języka polskiego wśród uczniów. Uczestnicy bardzo dobrze poradzili się z tekstami.
Gratulujemy doskonałych wyników. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwali nauczyciele: Jolanta Mucha, Gabriela Ślubowska.
Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również konkurs będzie się cieszył tak dużą frekwencją i zainteresowaniem.
Poniżej wyniki:
lp |
Imię i nazwisko |
Klasa |
Miejsce |
1 |
ANASTASIYA LYSENKO |
1 D |
I |
2 |
MARHARYTA SHTAFIRNA |
1 E |
II |
3 |
TYMOFII SALATA |
1 D |
II |
4 |
VERA YEMIALYANCHYK |
1 F |
III |
5 |
YAROSLAV OLEINICHENKO |
1 A |
III |
6 |
PAVLO SOFRONOV |
1 E |
III |
7 |
ANASTASIIA KUZMINA |
2 C |
I |
8 |
ARIANA MAHDA |
2 F |
I |
9 |
ARTEM BELIMENKO |
2 E |
II |
10 |
DARYA LAPTSINSKAYA |
2 F |
II |
11 |
SIAMION PASHKEVICH |
2 F |
II |
12 |
STSIAPAN PASHKEVICH |
2 F |
III |
13 |
YURII HOLOVKO |
3 F |
I |
14 |
DANIIL ARSKYI |
3 A |
I |
15 |
ERYK MOTYL |
3 B |
I |
16 |
ALINA ZHOSAN |
3 B |
II |
17 |
SOFIIA AMBROZHEVICH |
3 B |
II |
18 |
ZLATA KISLOVA |
3 A |
II |
19 |
BOHDANA SHEVCHENKO |
3 A |
III |
20 |
LIKA RUDENKO |
3 C |
III |
21 |
MIKOŁAJ BELIMENKO |
3 C |
III |
22 |
STANISŁAW POTOMA |
3 C |
WYRÓŻNIENIE |
23 |
PLATON ASTAPOV |
3 C |
WYRÓŻNIENIE |
24 |
ROMAN YEVTUSHENKO |
3 C |
UDZIAŁ |
25 |
DASZA PAZANENKO |
3 C |
UDZIAŁ
|
Zadania konkursowe polegały na przeczytaniu tekstów o poziomie zaawansowanym, a następnie wykonaniu zadań sprawdzających zrozumienie tekstu oraz trudnego słownictwa na podstawie przedstawionego kontekstu. Jednocześnie zadania konkursowe testowały ogólną znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. W konkursie można było uzyskać maksymalnie 45 punktów.